2017. január 28., szombat

Tudom...tudom, már ezer éve írtam utoljára....új év, új kezdet.....akkor lássuk, az idei év első utazását, ami nem máshol volt, mint a Monte Carlo rally-n:)



Rally Monte Carlo

Végre elérkezett a 2017-es év és vele együtt megkezdődött a rally szezon is. Nagyon szeretek utazni és a rally sem áll távol tőlem, így akkor kössük össze a kellemeset a hasznossal és irány Monte Carlo. Kedden este kisbusszal elindultunk 8an Budaörsről a franciaországi Gapba, hogy megnézzük az idei év első fordulóját, a legendás Monte Carlo rallyt. Az út nagyon hosszú volt, több megállóval útközben. Délutánra sikeresen megérkeztünk a szállásunkra, ami több mint 1800 méter magasan volt és a kilátás gyönyörű, sípálya körös-körül. Megkaptuk a szobáinkat, majd kipakoltunk és indulhattunk is vissza Gap irányába, ami a verseny központja volt. 16.00-kor már kezdődött a Shake down és nem akartunk lemaradni róla. A rendezők először az egyik irányba nem engedtek föl minket, de kis kerülővel megtaláltuk a módját,(amúgy „magyarosan”) hogy eljussunk a pályához. Egy visszafordítóhoz sikerült eljutnunk és nem is volt rossz helyünk. Megnéztünk jó néhány autót, majd egy óra elteltével a mezőny tagjai egyre ritkábban jöttek. Számomra a Fordosok és a Hyundai-osok voltak a legmeggyőzőbbek, a Toyotások csak szenvedtek az autóikkal.
Csütörtökön csak a megnyitót néztük meg Monacóban, ami nagyon látványos helyről, a Hotel Casino elől indult. Még aznap este 2gyorsasági szakaszt rendeztek.  Az első szakaszt sajnos törölni is kellett egy tragédiával végződő baleset miatt. Egy fotós a kanyar külső ívén, sziklafal előtt állt, mikor Hayden Paddon érkezett és elütötte. A második gyors már simán lezajlott rendkívüli esemény nélkül. A Hyundai belga pilótája, Thierry Neuville állt az élre a csütörtök esti nyitószakaszán, Sebastien Ogier szerezte meg a második helyet, Juho Hanninen pedig a harmadikat.
Másnap korán reggel kellett indulni, hogy odaérjünk az aznapi első gyorsra, a tömeg előtt. A számításaink nem igazán jöttek be és már rengeteg autó volt ott. Ezt a gyorsot majdnem a végéig megnéztük és innen mentünk le a szerviz parkba. Az autók még nem voltak lent, csak pár eltévedt rajongó lézengett ott velünk együtt. A délutáni első gyorsra időben érkeztünk és most csak a nagyokat, vagyis a WRC-ket néztük meg, mert sietni kellett a következő és a nap utolsó gyorsasági szakaszához. A WRC-k száma szakaszról szakaszra csökkent, egyszerre esett ki Kris Meek és Juno Hanninen is. A nap végére a sorrend kicsit megváltozott, bár az élen még mindig Thierry Neuville áll, őt követte Sebastien Ogier és csapattársa, Ott Tanak.


Szombat hajnalban ismét korán csörgött a vekker, nagyon korán volt a hajnali fél 6, még a Nap sem kelt fel. A GPS-ünk szerint másfél órát kellett utaznunk a gyorsig, amelyik pályát tavaly is megtekintettük. Pont koccanásra értünk a megadott helyre, ahol már nagyon sokan voltak, ami annak is volt köszönhető, hogy szombat van. Még 2kilométer volt hátra a kijelölt pontig és körülbelül 10perc a kezdésig. Mi tévő legyek? Kössük fel a nyúlcipőt, és uzsgyi a pályához, beestem a rendőr bácsi mellé, aki mosolyogva közölte, hogy késik a gyors. Milyen rendesek ezek a srácok, tudták, hogy nem érek oda időben és megvártak a kezdéssel. Kifogtam egy jó helyet a kanyarnál, ahol nagy sebességgel jöttek felfele és ott hirtelen lefékezte és elfordultak jobbra. Az egyik fotós tesztelte, hogy mennyit bír a GoPro kamerája a versenyautókkal szemben, nem a fotósunk nyert. Versenyautó vs GoPro kamera 1-0. A következő kört is itt néztük meg, mert nem tudtunk volna átmenni másik gyorsra, nagyon sokan parkoltak le már az út közepén (!!!!) is! Másfél óra volt még a kezdésig, így elmentem egy másik nézőpontot keresni. Találtam is egy remek helyet, a szakasz mellett lévő kis dombra másztam fel, ahonnan egész jól be lehetett látni a gyorsot. Ha rallyn vagyunk, és sok gyorsot akarunk megnézni egy nap, akkor az a bevett szokásunk, hogy megnézzük a nagyokat és utána szaladunk is a következő gyorsra, hogy legyen időnk még a tömeg előtt elindulni. Akikkel vagyok, ők inkább nyaralni voltak itt, mint versenyt nézni, ami számomra szomorú dolog volt( nem is megyek velük soha többet!!). Átértünk a mai utolsó gyorsra, ahol felmásztam a domboldalra és onnan vártam a versenyautókat. Míg vártuk az autókat, összebandáztam két német szurkolóval, kicsit mérgesek lettünk, mert a szervezők ránk szóltak, hogy ne álljunk túlságosan előre, majd jöttek a franciák és simán beállhattak elénk. Sajnos a gyors után ma sem jutottunk le a szerviz parkba, inkább mentünk a szálláshoz Menton közelébe, hogy korán tudjanak lefeküdni, aludni. Este azért még Monacóban megnéztük a Parc fermébe lévő kocsikat. Az élen a helyzet változott, mert a fiatal belga versenyző nem bírta a nyomást és az utolsó gyorsnál hibázott, így sok időt vesztett, amivel elvesztette a vezető pozícióját. A vezetést a világbajnok francia, Sebastien Ogier vette át, őt követte a csapattársa, Ott Tanak, a harmadik helyen Ogier tavalyi csapattársa a most Toyotával versenyző Jari-Matti Latvala állt.         
 

Vasárnap reggel is korán keltünk, bár már gyorsra nem jutottunk el, mert mennünk kellett haza, másnap reggel már mindenkit várt a munka. Mentonból átmentünk Monacóba, megnéztük a Parc ferméből induló autókat és versenyzőiket. Sikerült a versenyben vezető Sebastien Ogiernek még sok sikert kívánni a hátralévő gyorsokhoz. A rajt után még lementek a versenyzők a rögtönzött szerviz parkba kereket cserélni, majd irány a verseny. Mi is elindultunk, de már hazafelé.
A végeredményben Ogier megtartotta vezető helyét, másodiknak feljött Jari-Matti Latvala és a harmadik helyet az észt Ott Tanak szerezte meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése