2010. december 28., kedd

Muy bien, dios mio...avagy hogyan tanuljunk külföldön spanyolul...:D:D 3a parte

Megkezdődött az utolsó hetem.....un poco triste....:((( Minden jónak egyszer vége....hát a valenciai kirándulásnak is eljött az utolsó hete....szokás szerint 9re mentem suliba és megint lett egy új csoporttársunk.(egy holland csajszi, Utrechtből).Egykor végeztünk és elmentünk keresni egy éttermet, ahol ebédelhetünk, a Plaza de la Virgen-en kötöttünk ki, ami nincs éppen közel a sulihoz.....ja és SZAKADT AZ ESŐŐŐŐŐŐ......:P:P bár még így se volt hideg.....a Plaza de la Reinán találtunk egy olasz éttermet és oda mentünk be....(Spanyolországban olasz étterembe és angolul beszélgettünk....nagyon komoly....)...nem voltak sokan....kiválasztottuk, majd megrendeltük az ebédünket....közbe jót beszélgettünk és kb egy órát maradtunk ott....onnan fölmentünk a toronyba, ahonnan egész Valenciát látni(persze csak JÓ időben...ami nem igazán volt most..)...csináltunk képeket...és kerestük a nevezetességeket, néhányat így is láttunk.....Ciudad de las Artes..Mestalla...Torres de Serranos...majd elmentünk egy gördeszkaboltba, mert kellett Codynak valami a gördeszkájához, de a bolt nem volt nyitva, ezért elmentünk vásárolni a supermercadona-ba. Onnan vissza a boltba...aztán a többiek vettek telefont(mert ők tovább maradtak, mint én.....).Utána hazamentem és vacsoráztunk. Majd 11kor megkérdeztem, hogy lehetne-e meccset nézni...a néni mondta, hogy lehetne...csak nincs az az adója, de a  közelben vagy egy kínai bár és ott lehet....így lementem oda. a bár kicsit tele volt....na igen az El Clasicora mindenki kíváncsi.......én is....már ment a meccs és a Barca vezetett 2-0-ra.....a meccs fantasztikus volt(persze nem annak, aki a realnak szurkolt...) a Barca úgy játszott a reallal mint macska az egérrel...a real nem volt partnere a Barcának.....a 3ik és 4ik gól előtt a mellettem álló bácsika elkezdte kiabálni, h gól és pár másodperccel később gól is lett...:D:D a vége 5-0 lett a Barcának( a gólokat Xavi, Pedro, Villa 2x és Jeffren szerezték). 
Kedden ismét 9re mentem suliba és egyig maradtam, de még gyorsan  megnéztem, hogy mikor megy busz a Paternába és Timinek hála azt is tudtam, hogy délután van edzés és nem délelőtt..........gyorsan hazamentem lepakolni és utána irány a Paterna. A metróval az Empalme megállóhoz mentem, ahol várnom kellett egy kicsit a buszra, amivel mentem tovább. (ja és már gyülekeztek a sötét felhők.....:P) A busz nem sokkal később jött is, fölszálltam és pár perccel később már mentünk is. A leszállásnál figyelnem kellett, hogy nehogy eltévedjek, de szerencsémre egy bácsi is leszállt ott, ahol nekem is le kellett. Mikor odaértem fél 4körül még alig volt ott autó a parkolóba.....így elmentem körülnézni, de még sehol senki....majd egy idő után elkezdtek jönni a játékosok....valahogy be kellett jutnom a második sorompó mögé(a parkolóba...) elmentem körbe és szerencsémre a hátsó kapu nyitva volt és a kutyát nem érdekelte, hogy bemegyek-e vagy sem....:P így bementem....volt bent 2 srác, akikről később kiderült, hogy a játékosok kocsiját takarítják...(mikor ezt Petrának megemlítettem mondott rá egy szépet.....hahahha....mert mindenkit ismertek...az összes játékost...:P). Mielőtt bementem a parkolóba megjött Emery és Vicente...Majd megjött Pablo, odamentem hozzá és aláírattam vele a mezem(kicsit nehéz volt neki...hahha)és a könyvemet...:P...nem kellett sokat várnom és jött a következő "áldozat",a ki nem volt más mint Zsordika( aki mikor kiszállt a csapattársa fehér kocsijából akkorát köpött:D:D)neki is odaadtam a mezt, hogy aláírja...de a tollról nem akart lejönni a kupak és erre megegyezte, hogy no puedes..(vagyis nem lehet), de azért csak sikerült...:P..majd jött Moya, akivel szintén a mezemet írattam alá...majd szinte egyszerre jött Joaquin, Aduriz és Soldado...kihez menjek??? először gyorsan odamentem Adurizhoz, aki örömmel aláírta a mezem...majd mentem Joaquinhoz és vele is aláírattam a mezem.8napszemüvegbe volt a srác...pedig be volt borulva....no comment..) majd Soldado is méltóztatott kiszállni és vele is aláírattam a mezem. Vártam egy kicsit és megjött az "imádott" Matácskám.....azzal a bizonyos Audival......megnéztem a rendszámát és megegyezett a péntekivel......emlékeztek,hogy mondtam miért nem kedvencem Matácska???? na hát azért, mert ő írt a Dani koncertről és már 100%-osan tudom, hogy ott is volt...én meg nem:((((( pedig szeretem....na mindegy......Matának tele volt a keze...ezért a kocsiajtót kirúgta a lábával.....hahhaha...odamentem hozzá és aláírattam vele a mezem és a könyvet...és mosolygott rám......tudod kire mosolyogj....nem szeresselek:P:P. Miután Mata elment, megmutattam a srácoknak a mezem..tetszett nekik, de nem maradhattam, mert jött biztonsági őr és kiterelt, azzal a szöveggel, hogy kint kérjek tőlük autogramot.....hahaha...ha tudná, hogy már mindenkivel sikerült aláíratnom, akivel akartam....:D:D még kicsit ott maradtam és jól tettem, mert Cezár jött ki interjút adni....megvártam és vele is aláírattam....:P (Ja azt elfelejtettem leírni, hogy Isco ott sétált el mellettem..:P)Majd elsétáltam a pályákhoz és vártam kicsit...de nem jöttek ki hamar a játékosok...de azért megvártam, hogy kijöjjenek, hogy legyen kép..:))) De hazaindultam, mert sötétedett és esett az eső is....
Szerdán reggel is 9re mentem suliba....lassan közeledett a vége...:((((((((( A suliba az első órán a családot vettük.......és kellett csinálni egy kitalált családot....képeket ki kellett vágni az újságokból és ráragasztani egy kartonpapírra...én Stefannal csináltam a feladatot....volt egy nagyon kövér nagyink(akit hordágyon vittek el...egy fura nagypapi...Madonna az anyukánk.......Schwarzenegger az apukánk....Stefan volt Messi és én meg Scarlett Johanson....hahhaha...hát nagyon vicces volt...:D:D Suli után rögtön hazamentem lepakolni, majd irány a Bioparc...Spanyolországban összesen 2ilyen parc van..az egyik Malagában (ahol a tigris is van.....:(() a másik Valenciában van......sok sok állat volt ott.......kicsik és nagyok...növényevők és húsevők....oroszlán,leopárd, orrszarvú, strucc, majom, gorilla, mongúz, egér....és még mások......miután itt végeztem megnéztem a közelben lévő cirkuszt, de csak a nagy sátor volt.....más nem....:P onnan a Museo historico de Valenciába mentem...bár olyan sokat nem értettem, mert a kiírások spanyolul és valenciaiul voltak írva.....de a videókat megnéztem és nagyjából értettem őket.....:P:P:D *büszkefej*  Majd megpróbáltam elmenni onnan a reptérre, de nem jutottam ki, mert a valenciás kártyám már nem volt érvényes......így elindultam haza.....
Csütörtökön megint délelőtt suli...majd elmentem a központba a bérletem miatt....onnan egy könyvesboltba, ahol vettem egy nyelvkönyvet és Fernando Torres önéletrajzát ANGOLUL.....nem kell nekem Liverpooba mennem, hogy megvegyem a könyvet......(bár majd így is megyek.....) elsétáltam a Plaza de la Reinához és megkérdeztem egy újságost, hogy merre van a Torres de Quart....elmondta, majd hozzátette, hogy messze van.....15perc vagy több...hát 10 perc se volt......:P:P  felmásztam a tetejére....sőt még majdnem a zászlóhoz is fölmásztam...na jó oda nem...de volt egy lezárt rész....és azon átmásztam és föl a lépcsőn, megkértem 2 turistát, hogy fényképezzenek le ott fönt és voltak olyan kedvesek, hogy lefényképeztek...:D:D onnan go home, mert szólnom kellett a maminak, hogy nem vacsizok otthon( no ceno en casa......ez a mondat már tökéletesen ment...), mert megyünk el a többiekkel.....este 8kor találkoztunk a Benimacletnél, először Stefannal találkoztam a megállóba és azt hittük, hogy a többiek( Cherique és Cody) is odajönnek, de ők már találtak egy kocsmát és a teraszon ültek...:D:D beszélgettünk ott egy kicsit, majd nekivágtunk az éjszakának....olyan kocsmát kerestünk ahol olcsón( 1eu 3om ??? hs jól emlékszem...)lehet sört inni és kapunk tapast is.....az első kocsmába, ahova bementünk volt olcsón sör, de tapas nem, bár így is ittunk sört...( ( Mahou-t...de nem pirosat, hanem zöldet...)utána találtunk egy olyat, ahol mind a kettő volt( tapas és sör is...).....megrendeltük a tapast és a sört....és közbe jót beszélgettünk.....11után indultunk el hazafelé....Stefan egy idő után elköszönt tőlünk és a másik irányba ment......:P mi hárman egy irányba mentünk....majd egy idő után Cherique is elment a másik irányba.Ketten maradtunk Cody-val...egy irányba volt a szállásunk....beszélgettünk és egy csomót röhögtünk....az egyik körforgalomnál(ami nem olyan kicsi mint otthon....de lámpás...) átszaladtunk....és sietni kellett nehogy kocsi jöjjön.....utána elköszöntem Codytól, és fogtam egy taxit és hazamentünk.......
eljött a nem várt nap....:(((( kicsit szomorú voltam, hogy vége...de nagyon boldog, hogy ott lehettem(ajánlom mindenkinek....de tényleg...). Az első óra végén megkaptam az oklevelemet....szünetbe elmentünk Cola cao-t inni, hogy kiderüljön melyik a jobb...Cola Cao vagy Nesquik...( nekem az utóbbi... az egyik tanárral mindig ezen vitatkoztunk....)) Az étterembe megrendeltük a Cola Caot....megkaptuk és mit adtak hozzá????? NESQUIK-et....hahahhaha...meg is mutattuk a papírját a Mariának.....ki is akadt...:D:D majd suli után elköszöntem a tanároktól és a többiekkel együtt lementünk a partra....olyan jóóóóóóóóóóóóóóó idő volt....még napoztunk is....elmentünk egy boltba és bevásároltunk(vettünk enni-holland sajt..fincsi+ innit-alkoholt is..)..majd a parton megebédeltünk és beszélgettünk, napoztunk( a srácok azt ígérték, hogy fürdenek a tengerbe...de nem lett belőle semmi...), sőt még lovasokat is láttunk a parton( én issssssssssssssss)...sokáig maradtunk a parton...majd indultunk haza és mondtam a többieknek, hogy haza kell ugranom szólni a maminak, hogy nem kajálok otthon.......utána visszamentem Cherique-hez és ott folytattuk a beszélgetést.....11körül hazaindultunk a Stefannal....egy darabig együtt mentünk, mert kellett nekem taxi, mert fogalmam sem volt, hogy merre kell hazamenni...:D:D. Egy vicces taxishoz szálltam be....aki tudta hol van MO...és beszélgettem vele....volt egy magyar ismerőse....tudott kicsit magyarul(pár szót) németül kicsit és angolul...:D:D
Szombat délelőtt összepakoltam majd elköszöntem a házi nénimtől és mentem a hotelhez, ahol előző este szállást foglaltam, mert csak vasárnap ment a repcsim és nem akartam szombaton fölmenni Madridba....( ahol amúgy sztrájkoltak...) a szobám még nem volt meg így elmentem a városba nézelődni meg ajándékokat venni a családnak. Végül elmentem a hotelbe és kaptam szobát...kicsit tvztem....majd elmentem megkeresni Blasco Ibanez házát( egy valenciai író)...a tenger parton volt....majd még valamit meg akartam keresni, de nem találtam...és rossz buszra szálltam és elvitt a busz vhova messzire, ahol előtte még nem jártam.....de szerencsére a busz sofőr jófej volt elmondtam neki, h keresek vmit, de eltévedtem... és visszamehettem(és nem kellett pluszba fizetnem..) majd elmentem az El Salerbe megvenni a naptára, utána vissza a szállodába és mentem Manolóhoz meccset nézni(real-VALENCIA) és elköszönni....:((( most is megjegyezte, hogy majd menjek hozzá vissza dolgozni....:D:D 
Másnap délelőtt mentem a buszpályaudvarra és irány Madrid...és búcsú Valenciától.... még az eső is esett mikor indultam.......megérkeztünk Madridba, egy kicsit tvztem (volt ott tv...és angol meccs volt....) majd elindultam a reptérre.......jó sok ember volt a metrónál és a reptéren is......persze sztrájk volt......tudták a spanyolok, hogy nem akarok hazamenni......a repülőm majdnem 2 órát késett....hogy miért??? fogalmam sincs.......de míg vártunk volt egy gép ami ment Valenciába.....elgondolkodtam, hogy vissza kéne menni......de nem.....míg vártunk, vettem magamnak egy spanyol mezt....a legújabbat...olyan szép....megjött a repcsi....beszálltunk.....majd a repülő felszállt és elhagytuk Spanyolországot....:(((( Pár órával később sikeresen landoltunk Budapesten.  Örülök, hogy elmentem spanyolba, jól éreztem magam..az emberek kedvesek, segítőkészek....szereztem új barátokat is a világ minden tájáról. 
GRACIAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS ♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥

6 megjegyzés:

  1. Ne bántsad már a Drága Mata-mat :P Nem tudhatta ő, hogy te is menni akartál :P Oohh, rád mosolygót, hát rám is tehetné... :D :D

    VálaszTörlés
  2. vitt volna be engem is, ahelyett hogy mosolyog.....:P:P:D

    VálaszTörlés
  3. kis telhetetlen vagy :P Jó volt olvasni, főleg a reptereset, hihi :D Akkor sms-tünk végig xP A szőke csaj, mi? :P

    VálaszTörlés
  4. én már csak ilyen vagyok...nekem sose elég...emlékszel amit meséltem, hogy mit javasolok majd egyszer Manolonak????:D:D igen...a repcsitéren nagyon ideges voltam már a végén.....:P:P szőke csaj?? most nem rémlik...:P (öregszem na..:D:D)

    VálaszTörlés
  5. igen, emlékszem :P a csaj, aki reklamált valamiért a WC-nél asszem :D

    VálaszTörlés
  6. jaaaaaaaaaa....akinek nem volt jó az egyik WC, mert nem volt benne papír...hahaha :D:D:D

    VálaszTörlés