2010. december 7., kedd

Muy bien, dios mio...avagy hogyan tanuljunk külföldön spanyolul...:D:D 1a parte

Az egész egy kosza ötlettel indult, amiből aztán valóság lett. 2 nyelsuli közül választhattam, az egyik San Sebastianban lett volna (ahonnan egyesek jöttek....:P:D) a másik Don Quijote volt. Végül a Don Quijote mellett döntöttem, több város közül lehetett választani: Barcelona, Madrid, Granada, Salamanca és Valencia. Megkérdeztem egy magyart, aki a Don Quijotenél dolgozik, h szerinte egy kezdőnek melyik város lenne a legjobb és ő Valenciát ajánlotta, mert ott nem beszélnek dialektussal(mint Granadában) és sok jó visszajelzést kapott. És az sem utolsó, hogy ott még novemberbe is jó idő van...bár strandolni és fürdeni már nem igazán lehet, de akkor sincs hideg.( San Sebastianban hideg lett volna már..). Így hát Valencia lett a választásom, meg tavaly voltunk ott 5napot és nagyon nagyon nagyon jóóóóóó volt.
Az időpont november 15 lett, előbb nem tudtam menni, mert dolgoztam..és 3hét.
November 13án elindultam hajnalok hajnalán Barcelonába repülővel, majd onnan busszal tovább Valenciába. A taxival hamar eljutottam a repülőtérről a buszpályaudvarra, bár kicsit már késésben voltam, mert a buszom 10kor indult Valenciába és még meg is kellett keresnem, de hála a spanyol "időszámításnak"(ezt majd még később..)....nem késtem le a buszom.
Sikeresen megérkeztem a buszhoz és nem sokkal később indultunk is. Egyszer megálltunk útközben, ahol tavaly is...Fél 3körül meg is érkeztünk Valenciába, ahol ragyogó napsütés volt és 25fok....hát a téli kabát nem kellett...mivel nem tudtam hogy hol van a családom, ezért fogtam egy taxit és azzal alig 10perc alatt ott voltam és nem is volt drága....A házi nénim lejött elém és együtt mentünk be a házba, majd megmutatta a szobám és a többi helyiséget. Majd magyarázta, h mi merre....mivel nagyon jó idő volt, ezért felültem egy buszra és irány a tengerpart......annyiraaaaaaa gyönyörűűűűűűűűűű ♥ ♥ ♥ Megvártam a parton míg lemegy a Nap( vagy ahogy a spanyol tanárnőim hívják: Lorenzo) , utána irány haza. A házi nénim kicsit ki volt akadva, h nem a sulit kerestem meg először...hehehe....utána kajáltunk.
Másnap nem keltem korán, megreggeliztem és megkerestem a sulit. Nem kellett sokat buszoznom hozzá...meg utána sétálni se...hamar megtaláltam.
Majd elmentem a Mestallahoz jegyet venni, mert este játszottak otthon a valenciaiak, sikeresen megvettem a jegyet, kettő órához közeledett, ami azt jelentette, h kezdődött az utolsó forma 1es futam....és bár Kimi már rég nem volt tagja a mezőnynek, azért volt kinek drukkolni....és majdnem úgy volt mint 3éve mikor Kimi lett a bajnok...most is a 3ik helyen álló Sebastian Vettelnek volt a legkevesebb esélye arra, hogy VB legyen, de akik neki drukkoltak( ahogy én is...) tudták, hogy meg tudja csinálni, mint 3éve a másik szőke srác....:D:D Elkezdődött a futam és a szőke srác rögtön az élre állt. Izgalmas volt...én a kockás zászlóig nem tudtam megnyugodni...az egyik spanyol pincér is Sebinek drukkolt....a többiek persze nyalókának.....és ez a pincér meg is jegyezte, h milyen tiszteletlenek a spanyol tvsek, h Sebike ünnepel és közbe nyalókával csinálnak interjút....no comment. Utána gyorsan haza és szólni a házi néninek, hogy megyek el meccsre, így korábban kell vacsizni. Gyorsan megvacsoráztunk, majd elkészültem és irány a pálya. Mivel féltem, hogy elkések és nem tudtam, hogy hogyan járnak a buszok. Sikeresen megérkeztünk, vettem egy csini Valenciás sálat( ha már egyszer az ő meccsükre megyek..), meg elvileg szotyit, de nem volt olyan finom, mint itthon.....:D:D Bementem a stadionba(persze előtte még a lovasrendőröket lefényképeztem...) és megkérdeztem, h merre...jó sokat kellett gyalogolnom fölfele.....magasan ültem az egyik kapu fölött....a játékosok hangyáknak tűntek. Jó kis meccs volt és nem is volt hideg. A Valencia nyert a Getafe ellen 2-0-ra és az egyik gólt abba a kapuba lőtték ami fölött ültem. Meccs után nagyon sokan voltak és egy kicsit el is kezdett csöpögni az eső...de ez senkit nem zavart...:D:D
Másnap(hétfőn) korán keltem, mert úgy volt hogy tesztet kellett írnom spanyolból( bár nem tudom, hogy minek..), megérkeztem 8ra a suliba, az igazgatónő fogadott, angolul beszéltünk, mondtam neki, h egy mukkot nem beszélek spanyolul, így nem is kellett tesztet írnom....megmutatta a termeket. Az óráim ezen a héten csak egytől voltak, így hazamentem lepakolni a cuccaimat. Majd irány felfedezni a várost, a Oceonográfic volt a célpont....de várnom kellett, mert csak 10kor nyitott. Majd bementem és vettem jegyet. Nagyon jóóóóóóó idő volt és körbejártam az egsészet, láttam pingvineket, belugákat,rozmárokat, cápákat, delfineket és sok mást...sajnos nem maradhattam sokáig, így a delfin showról lemaradtam:((( 
Onnan egyből a suliba mentem. Mielőtt elkezdődtek az órák neteztem kicsit. Majd egykor bementem a terembe és megismertem a 2csoporttársamat, volt egy holland lány( Rotterdam ) és egy amerikai fiú (Texas ), majd megjött a tanárnő, Inéz, aki az első órát tartotta....nagyon jó volt. Majd következett fél óra szünet. A következő órát Maria tartotta, nagyon vicces tanárnő. :D:D
A suli végeztével bementem még a központba nézelődni és utána haza. Otthon vacsiztunk a "mamival" utána mentem aludni.
Másnap nem keltem korán, mert csak egykor kezdődött a suli.
Fél 12 körül be is értem a suliba és még volt időm netezni. Majd egykor kezdődtek az órák, nagyon vicces volt most is, ahogy szinte mindig. A suli végeztével most is bementem a központba nézelődni. Betévedtem egy boltba és vettem magamnak egy táskát és egy kulcstartót. Utána hazamentem, vacsoráztunk.
Szerdán reggel alig akartam hinni a szememnek....ESETT AZ ESŐ!!!  Így még reggel esernyőt kellett vennem, mert nem számoltam az esővel és nem is vittem magammal spanyolba esernyőt.....mikor beértem a suliba megint neteztem. Egykor jöttek a többiek és a tanárnő is....5ig voltunk suliba és megkérdeztük a végén a Mariat, h hol vannak jó helyek....azt hittük, hogy este lehet netezni, így ott akartunk maradni, de kiderült, hogy nem lehet. Így elmentünk 4en( Cindy,Brigitte, Cody és én) a városközpontba sétálni. Jó volt...fél 11re értem haza...a házi nénim kicsit mérges volt, m nem tudta, h hol vagyok.:D:D Majd kaptam vacsit és megkérdeztem, hogy nézhetném-e a válogatott meccset. Este volt a portugál-spanyol meccs....hát...jobban jártam volna ha nem néztem volna meg...a meccs rémes volt...és ki is kaptak a spanyolok 4-0(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)-ra.....még szerencse, hogy csak barátságos meccs volt.....
Másnap egyre mentem be a suliba, bár most nem kezdődött pontosan az óra.....persze spanyol idő :D:D:D
Mókás órák voltak mint mindig....gyorsan el is repült az idő....:D:D Suli után elmentem Brigittel egy másik nyelvsuliba, ahol lehetett sokáig netezni...fél 9ig ott is maradtam...közbe megbeszéltük(+ Cody is), h elmegyünk este valahova. 22.30-ra volt megbeszélve a találkozó.....Brigitte késett a lassú metró miatt...majd kimentünk, h hátha Cody is ott van, de nem volt...így inkább úgy döntöttünk, hogy hazamegyünk. Mind a ketten fogtunk egy taxit, az én taxi sofőröm nagyon gáz volt...majdnem elaludt útközben.....azt hittem sose érünk haza...de aztán mégis vhogy sikerült...:P:D
Pénteken ismét egykor kezdődött a suli...megint vicces volt...és az egyik tanárnő megjegyezte, hogy következő héten reggel 9-től kezdődnek az órák...:( :)))) Suli után megint elmentem Brigittel netezni, de most nem maradtam sokáig....megint bementem még a központba...vettem 2könyvet, egy szótárt(spanyol-magyar) és a Los secretos de La Roja. Gyorsan hazamentem, vacsiztunk és szóltam a "maminak", h este elmegyek.....elkezdtem írni a házimat( egy csomó igét kaptunk...), majd telefonáltak a többiek, h megyünk.....a Radio City nevű helyre mentünk...sokan voltak bent, nem csak a csoporttársaim voltak ott, hanem mások is...portugál, francia, ausztrál-portugál,román....beszélgettünk úgy 2ig...és utána hazamentünk.
A szombati napomat nem kapkodtam el...fél egykor keltem. Bementem a központba netezni, majd elmentem Manolo kocsmájába. Alig volt bent valaki(érthető hisz nem volt meccs...), de a főnök igen. Bementem és egyből kezet fogott velem Manolo. Kértem, hogy csináljunk közös képet, csináltunk is 2őt...az egyiken a VB trófea kicsinyített mását is a kezembe adta. Majd beszélgettünk, már amennyit én tudtam egy hétnyi tanulás után.....de elmondtam neki, h osztrákiában dolgozok és akkor ő megmutatott egy EB-s képet, amit Innsbruckba csináltak, mutatta, hogy már nyolc VB-n volt. Beszéltünk a hétközi portugál- spanyol meccsről, h rémes volt...ja és mondtam, h pincér vagyok osztrákiában...erre egyből mondta, h majd menjek haza és beszéljek a szüleimmel és utána jöjjek vissza hozzá dolgozni....hahaha...vicces a bácsi::D:D ja és meghívott egy narancslére:D:D
Majd 5körül elindultam haza, mert este mentünk a csoporttársaimmal vacsizni, az előző nap megismert barátainkhoz...Este hétkor találkoztunk Yan-nal a Colónnál. Miután mindenki megérkezett( Cody kivételével) elindultunk vendégségbe. Nem kellett sokat menni( és az én házamtól se volt nagyon messze) mert közel volt a Colónhoz. Sikeresen megérkeztünk és már voltak ott páran( az előző estiek közül is). Leültünk az asztalhoz, beszélgettünk és vártunk még embereket. Miután ők is megérkeztek és mindenki leült, vacsoráztunk. Először leves volt(már nem emlékszem milyen....:P) majd volt stroganoff(??), csirke, rizs és sült krumpli. Majd kaptunk desszertet is, ami fagyi volt.
Majd beszélgettünk és videót néztünk a neten( eurovision...), és még nem volt vége az estének, páran még elmentünk egy szórakozóhelyre, a neve El gato negro. Ott fölmentünk az emeletre és leültünk egy asztalhoz, ittunk mojitot és beszélgettünk. Nem maradtunk ott sokáig, 3an(Brigitte, Ricardo és én)hamar eljöttünk, fogtunk egy taxit és go haza...nem tartott sokáig..kb 2perc.
Másnap délelőtt sokáig aludtam( így lemaradtam a Vale edzéséről...:P:P bár aznap maraton is volt és a buszok kerülő utakon jártak...), majd elmentem be a központba a Plaza de la Reinára. Ott fölszálltam a városnéző buszra és így néztem meg a várost. Jó sokáig tartott...utána még bementem a kp-ba, majd hazamentem, mert másnap korán kellett kelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése