2010. december 28., kedd

Muy bien, dios mio...avagy hogyan tanuljunk külföldön spanyolul...:D:D 2a parte

Hétfőn reggel korán kellett kelni, mert a tanítás ezen a héten 9 órától volt. ( Nem szeressek korán kelni...de mit lehet tenni???) Az első órát Maria tartotta, a másodikra kaptunk egy új tanárt(szintén Maria.....gyakori név spanyolba....:P:P) , ő is jó fej volt, mint a másik Maria. Miután vége volt a sulinak még neteztem kicsit....majd elmentem a Xativara meghosszabbítani a jegyemet. Utána nem mentem haza lepakolni, hanem rögtön irány az Oceonografic, mert 17:00-kor kezdődött a delfin show és nem akartam megint lemaradni róla. Persze a fényképezőgép nem volt nálam és a telefonom is épp lemerülni készült...:D:D...miért ne pont most??!!??:D:D A fél órás műsorból így csak 10percet tudtam fölvenni, de nagyon nagy élmény volt. Imádom a delfineket. Majd a műsor után még nézelődtem ott. Utána még benéztem az El Salerbe......és láttam egy naptárat...és aki benne volt pont szeptembernél...♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥...de még nem vettem meg.....bár ami késik nem múlik....:D:D Majd hazamentem és tanultam, a házi nénim nem vette észre, hogy már otthon vagyok ezért kicsit későn vacsiztunk.....fincsi lasagne volt( na jó a spanyol változata...:D:D).
Másnap reggel is korán kellett kelni. Ja azt elfelejtettem írni, h kaptunk új csoporttársakat( 2 németet nőcit és egy svéd srácot...ja és Brigitte kedden átment egy másik suliba...), már nem csak 3an voltunk a csoportba. 
Az órák hamar elteltek, mert sokat nevettünk és jó volt. Egykor hazamentem, lepakoltam a sulis cuccaimat és mentem a városba. Meg akartam nézni a lovardát és ha lehet lovagolni is.....sikeresen megtaláltam és láttam lovasokat is, de lovagolni nem tudtam..:((( De láttam lovasrendőröket és követtem őket a parkba(ahol fölültek a lovakra...bár az egyiknek nem sikerült elsőre...ki is nevettem..én gonosz:D:D),tovább mentem a parkba és átérve a hídon eljutottam a Jardín del Túriába( ezt a parkot az egykori Túria folyó helyére építették, miután 1957-ben hatalmas árvíz volt a városba....). Sokáig sétáltam a parkba...gyönyörűűűűűűűű♥♥
Szerdán reggel már 6an voltunk a csoportba, mert Brigitte nem bírta a másik sulit....:P:P:D Hamar eltelt ez a délelőtt is. Suli után neteztem kicsit, majd elmentem képeslapokat föladni és a posta mellett a téren soook sooook "csúnya" ferrari állt...meg kellett néznem...bár nem rajongok értük.....utána hazamentem és mondtam a "maminak", h nem kérek vacsit, mert megyek meccsre.....Korán odaértem és már sokan ott voltak. Hét óra körül megjött az ellenfél csapata, egy török csapat. Voltak már ott lovasrendőrök is. Fél nyolc után megjött a hazai csapat a Valencia is(csináltam róla videót...volt aki Albeldat Márcsinak nézte...hát no comment...kicsit se hasonlítanak...)Miután a srácok bementek a stadionba átugrottam Manolohoz és megint meghívott egy narancslére, jó sokan voltak bent nála. Nyolc óra után átmentem a stadionba, és a srácok már melegítettek. Az egyik segítő elmondta, h merre van a helyem...olyan helyen ültem...hajajaj....a játékoskijáró fölött 5sorral...kicsit közel voltam a játékosokhoz......csináltam is jó sok videót... A meccs háromnegyed 9kor kezdődött(minden a koreográfia szerint...volt egy csávó aki mutatta a dolgokat....:P:P), előtte még játszott egyet a banda. Majd elkezdődött a meccs, a hazaiak kezdtek jobban....elég sok helyzetet dolgoztak ki, de mind ki is maradtak. Az első gólt hamar megszerezte a hazai csapat egy tizenegyesből, amit Mata értékesített. Ezek után a hazai csapat kicsit felszabadultabban játszott, aminek hamar meg is lett az eredménye...hamar jött a második...majd a harmadik..és a negyedik gól....az első félidőben a Valencia vezetett 4-0-ra. A második félidő hasonlóan folytatódott mint az első, de annyi gól nem született mint az elsőbe.....a végeredmény 6-1 lett a Valenciának. Nagyon nagyon jóóóóóóóóóóóóóóó kis meccs volt...a hangulat, a meccs és minden...a mellettem ülő szurkolók úgy köszöntöttek, mintha a szomszédjuk lenék....nagyon barátságosak. A gólokat Mata, Aduriz, Joaquin,Soldado 2x és Chori szerezték. A meccs embere Mata lett(bár szerintem Jordi is ugyanolyan jó volt...csak gólt nem szerzett) A meccs után fogtam egy taxit és hamar hazaértem.
Csütörtökön is 9re mentem suliba és nagyon sokat nevettünk....:D:D imádom(imádtam) a spanyol órákat!!!:D:D Suli után megint mennem kellett a Xativára a bérletemet meghosszabbítani(mert mindig csak 3napig volt érvényes...). Majd onnan elmentem a Túria megállóhoz(ahol a buszállomás és egy El Corte Inglés is van...), megkérdezni, hogy mikor megy a következő héten busz Madridba(mert onnan ment a gépem haza....). Utána "betévedtem" az El Core Inglésbe....ahol épp a tvbe a holland rövid pályás EB ment....és pont magyar úszó következett....így ottmaradtam megnézni.......elég sokáig maradtam ott.Az egyik úszó csak 9századdal maradt le a 3ik helyről.Miután megnéztem a versenyt, elindultam kifelé,de láttam egy Valencia boltot és bementem oda megkérdezni a hétvégi meccs jegyek árát(oda akartam volna ülni, ahol szerdán,de még drágább volt mint a szerdai így nem...)....az egyik kapu mögé lett jegyem(ha a kispadtól nézzük a baloldali....), a valenciai B-közép mellé...nem rossz. Közbe a boltba szólt zene és megkérdeztem a csajtól, hogy ki ő(mert volt egy sejtésem.....)és a sejtésem beigazolódott....Dani Martín volt az...szólóba....:((( így hát kerestem egy CD boltot és megvettem az új Dani Martín CD-t. Majd hazamentem tanulni kicsit, mert volt mit...Hazaérkezésemkor derült ki, hogy lesznek új lakók....2olasz kisgyerek....:P:P:D Majd megérkeztek és vacsiztunk. A házi néni nem nagyon szeresse őket...:P:P
Péntek reggel ismét 9re mentem suliba......de a tanár nénik kicsit szomorúak voltak, mert 3 csoporttársunknak véget ért a suli......suli után még ott maradtunk ebédelni a mellettünk lévő étterembe. Olyan ragyogó napsütés és ezzel együtt nagyon jó idő volt, hogy a teraszra ültünk ki.:D:D:D Jót beszélgettünk és megbeszéltük, hogy este megyünk együtt bulizni valahova. Miután végeztünk elmentem a központba megkérdezni a hétvégi Ferrari verseny árát. Hazamentem, mert szólni kellett a "maminak", hogy nem vacsorázok otthon, de aztán változott a program és otthon vacsoráztam...majd neteztem és föltévedtem twitterre, ahol olvastam, hogy DANI MARTÍN a városba fog koncertezni. Így Dóri segítségével kiderítettem, hogy pontosan hol....és irány oda.....jó sokáig tartott mire végre megtaláltam....:P:D De mivel jegyem nem volt és a helyszínen se lehetett venni, haza kellett mennem...pedig csak egy ajtó választott el tőle....és hallottam ŐT ♥♥♥♥♥. Ja és láttam egy sötét Audit a környéken és tuti biztos voltam a gazdájában....erről majd később.:P Ja és az állomáson még megkérdeztem, hogy másnap melyik állomásról indul a vonat Chestébe.
Későn értem haza, mert a város másik felébe voltam.....
Másnap reggel korán keltem, amin a "mamim" meg is lepődött, mert szombat volt....de mennem kellett Chestébe. Már késésben voltam így nem kockáztattam és fogtam egy taxit, a taxisofőr tök vicces volt...elég hamar odaértünk a San Isidre állomásra. A vonatra fél órát kellett várni és hideg volt az állomáson(a mami mondta, h öltözzek föl rendesen, m Chestébe hideg van...:P:P) ....majd megjött a vonat és fölszálltam, majd 10perccel később indult is....figyeltem, hogy a megfelelő megállónál szálljak le. Fél óra vonatozás után megérkeztem a Circuit Ricardo Tormo megállóba, majd mentem a többiek után, bár ki is volt írva, hogy merre kell menni. Miután megérkeztem a jegypénztárhoz, megkérdeztem hogy hol tudom kiváltani a jegyemet......csávókám mondta, hogy sajnálja,de jó messze van(kedvenc szavam....muy lejos......grrrrrr)hogy én ennek, hogy örültem....a biztonság kedvéért megkérdeztem még egy embert, hogy pontosan merre is kell menni....kérdezte a srác, hogy hol van az autóm...mondtam neki, hogy nincs...erre megjegyezte, h hosszú lesz...na köcce....még jó hogy volt nálam zene....kb 20perc séta alatt meg is érkeztem, és rögtön ki is váltottam a jegyemet...majd séta vissza.......sikeresen megérkeztem(VÉGREEEEEEEEEEEEEE). Bementem és volt ott 2hatalmas sátor tele Ferraris cuccokkal....kerestem vmi Kimis dolgot, mégis csak VB-t nyert a ferkának.....pfff...de csalódnom kellett...(vagyis nem is, mert na sosem szerettem őket...)...nem volt semmi...vagyis csak egy sapka, amit meg is vettem...megkérdeztem az eladót, hogy kinek az aláírása van az egyik sapkán...mondta, hogy Massáé......erre csúnyán néztem rá...erre megkérdezte, hogy akkor Alonso...(na jó egy Alonsot nagyon szeressek...de NEM őt...:P:P:D)na akkor nagyon nagyon csúnyán néztem...és inkább mondtam neki, hogy Räikkönen...mielőtt még Misit is emlegeti kezdte volna......:D:D Mondta, h csak nekem csak most odaadja 15 euróért...Vikike persze, hogy megvette és azt hordta egész nap.:-))) Volt egy csomó csomó verseny......majdnem mindegyik tetszett is, csak egy volt, amibe volt magyar pilóta is és a verseny közben elején még jó helyen volt, de egy állat nekiment és kicsúszott...de ez olyan verseny volt, hogy miután kicsúszott, de még jó volt a kocsi akkor mehetett tovább........hát a magyar pilóta is ment tovább, de már nem az elején volt...:(((( de azért tetszett....:))) Fél 5körül hazaindultam, mert sötétedett és kezdett hűvösödni.Sikeresen megérkeztem a Sant Isidre megállóba, ahol összefutottam magyarokkal(!!!)hahaha...VALENCIÁBA!!!:D:D.....de elég furik voltak, de együtt vártuk meg a metrót,ami nagyon lassan jött....de azért jött....miután hazaértem tanultam kicsit, majd facebookon írt Cody, hogy nincs-e kedvem elmenni vele meg még pár emberrel bulizni.....persze, hogy volt:-))) Megbeszéltük, hogy nála találkozunk és onnan megyünk tovább...útközbe beszélgettünk és egy csomót nevettünk(hogy milyen hülyeségek vannak a különböző nyelvekbe....pl a kanyar spanyolul curva...ami magyarul és "k"-val írva kicsit mást....és h mit jelent a dios mio.....ja és a "DE PUTA MADRE"!!:D:D ami nem azt jelenti, amire mindenki gondol(na).....:D:D)Megérkeztünk Gabrielékhez...és voltunk ott megint páran(francia,portugál.olas,svéd,amcsi,svájci...ja és persze MAGYAR :D:D) Hajnali 2körül értem haza....persze megint taxival mentem haza....:D:D(ja és esett az eső és átázott a cipőm...)
Vasárnap nem keltem korán...kialudtam magam...majd tanultam kicsit...közbe írt Brigitte, hogy mi lenne ha együtt ebédelnénk, mert ez az utolsó napja.......megbeszéltük, hogy fél 4kor találkozunk a Xátiván. Olyan jó idő volt, hogy még napozhattunk is volna....ha jól emlékszem 17fok volt(árnyékba.....:P) ebédeltünk és közbe beszélgettünk,....végeztünk az ebéddel mikor Cindy sétált arra és csatlakozott hozzánk......nem maradtunk sokáig, mert Brigitte-nek ment a repülője....(nekem meg kezdődött a meccsem...:P). Cody gördeszkával ment haza, mi meg a metrót választottuk......én arra mentem mint Ciny, ő is a stadionnál szállt le.......elváltak útjaink és én rögtön mentem Manolohoz, de nem lehetett nála meccset nézni...:((( de a mellette lévő kocsmába ment  a meccsem....ott néztem még egy héttel korábban a F-1et....jó ómennek gondoltam.....de sajnos csak az első félidőt nézhettem meg ott(mert valamiért ott meccsnapon nem lehet tvbe másik meccset nézni...Manolo vmit magyarázott, de nem értettem.....csak annyit, h a rendőrség miatt...)próbáltam hazamenni, de mivel olyan "sűrűn" jöttek a metrók nem értem volna haza...így kerestem (volna) egy kocsmát ahol lehetett volna meccset nézni, de nem találtam. Viszont találkoztam egy nénivel, akinek volt egy 9hónapos szálkás szőrű tacskója (pont mint az enyémek..) és megsimogathattam, meg beszélgettem pár szót a nénivel és mondtam neki, h otthon nekem is van 2pont ugyanilyen tacskóm....(és SPANYOLUL beszéltünk:D:D tiszta büszke voltam magamra...D) A beszélgetés utána hazamentem átöltözni utána meg vissza a stadionhoz, bementem köszönni Manolonak, aki megint meghívott egy fantára...pedig mondta neki, hogy nem kérek....:D:D Miután megittam, megköszöntem és mentem be a stadionba. A helyem nagyon jóóóóóó volt(ismét...) Megnéztem a bemelegítést és pont annál a kapunál melegítettek a hazaiak.....khmkhm....:D:D Majd jött a meccs, ami egész jó volt, a hangulat is nagyon jóóóóóóóó volt( a mellettem ülők megint köszöntek.....) A hazaiak játszottak fölénybe és megint volt egy csomó helyzetük, amiből sokat ki is hagytak.....de volt egy Soldado nevű játékosuk, aki lőtt két (nem voltak csúnyák...) gólt....de ezzel nem volt vége, mert az Almería lőtt egy gólt és vérszemet kapott, de szerencsére többet nem tudtak.......ami a hazaiak 3ik számú kapusának Guita(?)nak is volt köszönhető...a meccs után mindenki boldogan hagyta el a stadiont...én meg fogtam egy taxit és irány haza.

2 megjegyzés:

  1. Jajj, ez úgy tetszett, főleg az irányítsuk Vikit sms-ben Valenciában :D :D

    VálaszTörlés
  2. köszi :D:D haha...az annyira nem volt jó, mert nyem láttam Daniiiiiiiim :D:D

    VálaszTörlés